Diskuse k článku: Venkovský učitel

« předchozí    další »
Vložil/a Mariana | 2008-04-23 13:36:43
Ano, souhlas!
Lucie,
děkuji, výborná recenze!
Přesně s těmito vjemy a "nepochopením" jsem odcházela ze sálu.
Mám pocit, že dnes již převládá davová psychóza, kdy si málokdo dovolí říct/naspat něco negativního k tomuto snímku.
(Doporučuji přečíst blog viz odkaz níže v příspěvku Lucie.)
Hezký den,
M.
Vložil/a Lucie Bokšteflová | 2008-04-23 10:30:35
DOTAZ
Dámy, smím na vás mít jednu otázku týkajcí se homosexuality ve filmu Venkovský učitel? Pokud ano, otázka zní: Nepřipadá vám, že film propaguje zvrácenou myšlenku, že homosexualita podmiňuje deviantní sexuální chování? Více to rozvádím na svém blogu www.luciebokstefl.blogspot.com. Pokud se nějak zásadně mýlím, dejte mi, prosím, vědět, snažím se porozumět.
Vložil/a bezejmenna | 2008-04-22 12:53:10
...
Já ani trochu nelituji,že jsem Venkovského učitele viděla. A vnímám ho jako velmi lidský film...
Vložil/a Mariana | 2008-04-21 15:33:53
...
Film jsem viděla a byla jsem z něj zklamaná. Ne, chodit na něj není třeba, zvlášť pokud čtete recenze a lecos jste už slyšely či viděly.
Morová_rána má v mnohém pravdu (pokud se prvního příspěvku zde týče tak téměř ve všem, čímž odpovídám i na tamní otázky). Jo a když k tomu přidáváte, Morová_ráno, váš specifický a plastický projev, pak mě čtení vašich příspěvků vyloženě baví. :)
Suma sumárum, homosexuál možná jinak zobrazen (líp, normálněji, lidštěji), ale film jako takový funguje spíš jako retro filmů pro pamětníky 50. let (se všemi polodetaily a detaily a záběry sena, krav, lidí na seně, telat, ...). Nebo jako propagace selského života a krajiny jižních Čech?
Vložil/a pampeliška | 2008-04-21 02:30:03
škatulko!
morová ráno, když se tak oháníš kritikou, třeba sidovského, a aniž by jsi ten film viděla, tak si ho prostě, ač chceš nebo né, prostě zaškatulkovala, tak si tu kritiku přečti ještě jednou. nebo možná i víckrát. anebo to možná ani už znova nečti.
Vložil/a Maco | 2008-04-01 17:45:11
ucitel
zde si muzete film stahnout je to kinorip,takze kvalita neni buhvijak dokonala ale koukat se na to da :)

*** Odkaz na video byl ostranen administratorkou****
Vložil/a Jeanne d´ Ark | 2008-04-01 17:28:23
A to není apríl
-)
Vložil/a Jeanne d´ Ark | 2008-04-01 16:33:17
-)
Zdravim vas. Predem bych chtela napsat, ze jsem jeste nic nedokazala, meju zachody v cizine a vubec nejsem nijak nikomu prospesna /zasadni informace,ktere proti me muzete pouzit-)/
Clovek by nemel ocekavat/úroven/, ale ja opravdu propadam akorat zachvatum smichu-pripomina mi to diskuze ke clankum na jinych serverech, kde je clovek socanske prase, kdyz napise vetu: kam ten svet speje-)
Ja chapu, ze je dulezite konfrontovat svoje nazory, ale porad si myslim, ze kopeme za stejnej tym, tak bychom na to nemely/i zapominat a neurazet se. /prestoze tedy nektere ironicke metafory a prirovnani me opravdu bavi/
Akorat mi teda prijde velice kontrastni jazyk /vysokoškolský/ s obsahem vět.

K filmu, pokud byla homosexualita jenom jako dokresleni hlavni postavy, neni pro me podstatne, zda-li se ji zabyval homosexual, transexual,heterosexual, metrosexual-) A je dobre, ze se ve filmech objevuje "jen tak" a neni stezejnim prvkem. Na druhou stranu, kdyby mel film vyjadrovat napr. strasti a slasti comming outu, nemuzu si byt jista, zda-li je heterosexual dokaze prenest do stejne roviny jaka je v realite.
I kdyz by to mohlo znamenat, ze stastny clovek nemuze natocit smutny film a naopak....

Vic k tomu nemuzu napsat, je to muj nazor, nestudovala jsem historii kinomatografie ani si nezjistovala podrobneji promeny v pristupu k homosexualite ve filmu.Tak nechate mi muj nazor nebo budu zaslana k mytí hajzlu?-)

Vložil/a Trouble | 2008-03-30 10:35:58
Monice...
To se mi velice ulevilo, kdyby jste viděla ten rolling stone co mi právě spadl ze srdce, zešedivěla byste hrůzou.
Vložil/a Monika | 2008-03-30 09:05:27
Trouble
Trouble, myslete si co chcete, vaše invektivy mě nezajímají. A nebojte, tady žádné pravomoce nemám.
Vložil/a Trouble | 2008-03-29 23:03:03
2: Kateřina...
Paní doktorko, prosím Vás, právě jsme zjistila, že psaní je pro Vás něco jako pro mě vyvážení miskruben, tedy denní rutína. Zvláště mě zaujalo vaše dílo, nespoutaná rozkoš. Chtěla bych se touto cestou optat, zda hodláte vydat něco o perverzi? Určitě bych si to přečetla...
Vložil/a kk | 2008-03-29 22:57:13
pusinky
umělecký zážitek z Pusinek? to snad... co je na tom filmu uměleckýho?
Vložil/a Trouble | 2008-03-29 22:55:45
2: Kateřina...
Paní,

když čtu tu Vaší převdlouhou větu, silně mi to připomíná novely zákonů, tam jsou totiž taky věty uspořádány v jedno dlouhé souvětí, kde člověk pomalu zapomíná, o čem že to vlastně čte. Prosím, snažte se více používat interpunkci a nějaký ten smajlík, taky není na škodu. diskuze bez smajlíků není diskuze... a život bez sexu je jako kniha bez textu...
Vložil/a Kateřina | 2008-03-29 22:24:31
ach ach
Tak tohle mi tady vopravdu nechybělo - hodně emotikonů, osobní výpady, a jinotajné věty, kterým nerozumím a ani nechci.
Vložil/a Jana | 2008-03-29 22:16:34
K filmu
Ja jsem se naopak po precteni recenzi a rozhovoru na film velmi tesila. Urcite není spatny, ale nekonal se ten vyjimecny umelecky zazitek, ktery jsem mela z Pusinek. Jasne 'lesby na Pusinky nechodej', ale v tomto pripade jsou mi nazory blize neurcene komunity leseb dokonale ukradeny. Ve Venkovskem uciteli je vubec sporne, jestli hlavni postavou spis není smutna Marie. A cele je to mnohem vic o hledani lasky a stesti obecne. Ta homosexualni linka není zdaleka tak podstatna. Tudiz nesouhlasim s vyhradama, ze je smesne, ze takhle dospely muz není jeste se svou orientaci vyrovnan. O tom to teda absolutne nebylo. Dodatek - jeste nedavno jsem mela pocit, ze bych mela vic poznat l komunitu, ze to je proste chyba stat mimo, ale zacinam to povazovat za velkou vyhodu. Damy, neblbnete a neurazejte se. To je fakt bida.
Vložil/a Trouble | 2008-03-29 21:56:25
židle?
2 as: stačí říct, jen nevím co by se hodilo nejvíc - sesle, štorkle, trojnožka, barovka, nebo by stačila jen ta speciální, na dojení krav? nebo snad nějaký křesílko?
Vložil/a Trouble | 2008-03-29 21:56:05
Moni...
7.gif hééé Monika je tu 8.gif pomoooc, já xse bojím že zas budu vyhozená 3.gif

Moniko, je velmi čitelné, že se tu jen snažíte podlejzavě zalíbit morové ráně, ale tohle není ani vhodné místo, ani vhodný čas. A vězte, že nejste její typ. Proto Vám předem říkám, je to zbytečné, byla bych dále nerada, kdybyste svou tak obtížně načerpatelnou energií mařila na nejapný alpinismus či se stala jen obětí svého chtíče.
Vložil/a Monika | 2008-03-29 20:59:08
Zvláštní
Je to zvláštní, ale i když nejsem schopna používat styl vyjadřování Morové rány, tak s ní, kupodivu (mému a zřejmě i jejímu), souhlasím. I já jsem zkoukla nějaké ty ukázky, přečetla si nějaké ty recenze a můj zájem o tenhle film bezezbytku vyprchal. Zřejmě to bude tím, že mám na "typové členění" "teplých" filmů dost podobný názor.

Jednu dobu jsem měla pocit, že bych do mého obecného rozhledu měla přidat také filmy, ve kterých se alespoň mihnou nějaké lesby. Vydrželo mi to jen chvíli. Větší snůšku nesmyslů jsem asi nebyla schopná unést. Filmy, které se mi líbily (bylo jich jen pár), neměly, s jedinou výjimkou, lesbický vztah jako nejnosnější téma. Tou výjimkou byl High Art Lisy Cholodenko (tedy lesby).

Kateřina se ptala "Vy (kdokoli) si opravdu myslíte, že gayové točí, hrajou, píšou lepší filmy o gayích?"
Nevím, jestli lepší. Zřejmě jak který autor nebo autorka.
Já bych vám odpověděla spíš takhle: Pokud autor nebo autorka jakéhokoli díla (film, kniha, obraz...), které má vyjadřovat pocity, prožil/a a popsal/a pocity podobné těm mým, pak takovému dílu spíš uvěřím, než kdyby si autor nebo autorka ty pocity jen odvozoval a představoval ;-) A to přece nemá s nějakou obecně popsatelnou kvalitou nic společného. Umění už takové je, že někomu se líbí to a jinému zas ono :-)
Vložil/a AG | 2008-03-29 20:57:36
Zidle Morove rany
Mne to ze zidle nenadzvedava (co takhle misto budky postavit zidli?) Naopak!! Ja jsem za dlouhe kvetnate eseje, kterem nam zde venujete, vdecna a tesim se na dalsi!
Planujeme take zalozit na drbne filmovou sekci, tak byste se mohla stat nasim oficialnim "skatulkovacem" jednotlivych filmu a homo postav.
Vložil/a kk | 2008-03-29 20:27:20
ať žije český učitel
Už abych zašla na venkovskýho učitele!...taková diskuze a já ho ještě neviděla!!....Ostatně B.Sláma dle mého soudu je záruka kvality. Jinak mám pocit, že s českým filmem to jde poměrně z kopce navzdory všem budkám,kutilům, králíkům i hetero režisérům
Vložil/a Trouble | 2008-03-29 19:28:20
poučení
Pro tetu Kateřinu:
Naivita světu vládne,
naivita všude je...
najít v sobě naivitu
Tvá poslední naděje
Vložil/a Kateřina | 2008-03-29 18:27:09
nerozumím
Sláva, dneska ušetřím plno času. Nemůžu v posledních dvou příspěvcích najít nic, na co bych mohla reagovat. Při čtení jsem měla podobný pocit, jako když jsem poprvé viděla ten umělý jazyk lorem ipsum, vůbec se nechápala, co to je a k čemu.
Vložil/a Morová rána | 2008-03-29 18:12:02
Ach, bože, bože!
Dámy!
Mě se prostě nějak nechce věřit, že tohle je spontánní!Tyhle komentáře snad píše profesionální humorista trapně se vydávající za dvě rozdílné lesbické bytosti. Pokud ano, máte můj obdiv! Pokud ne a já mám jakési temné podezření, že ne, tak... tak prostě nemám slov, což se mi nestává zas tak často. Gratuluji!
AG a kateřino! Že prý vás mé příspěvky vždy trochu nadzvednou ze židle? Po pravdě řečeno, i já jsem po té, co jsem vstoupila do debaty čekala, že budu mírně nadzvednuta, ovšem výsledek naprosto překonal všechna má nejdivočejší očekávání. Nenadzvedly jste mě totiž ani trochu! Jednak proto, že AG se ve svém druhém příspěvku v podstatě pouze opakovala a ryla do mě stejně, jako v tom prvním, i když s drobnými kosmetickými změnami.( Které byly ovšem na tolik kosmetické, že si jich necvičené oko sotva povšimne.) Kateřina sice zdatně, nicméně jen sekundovala. Chtěla jsem napsat, že mi to v celku lichotí, protože to vlastně znamená, že moje osoba je zajímavější, než celý Venkovský učitel a všechny teplé filmy dohromady. Chtěla jsem vás pobídnout, ať v tom pokračujete. Vyzvat vás, ať jste vtipné a kreativní. Např. kateřino, nadávka „pasivní agresivita“ je velmi originální. Co na tom, že otázka mé případné duševní (ne)vyrovnanosti je v této souvislosti naprosto irelevantní.
Ale udělali jste mi čáru přes rozpočet. A to je ta další věc! Vypadá to, že víc, než já vás zajímají sourozenci Gondíkovi. Já vím, že s kutilstvím jsem začla sama, ale i tak je to ponižující.
Ovšem AG, když se vám zdá, běžte dospat. A cestou do postele si pořádně přeleštěte svou křišťálovou kouli, nebo víte co, rovnou ji běžte reklamovat, protože vám v tom bazaru prodali pěknej šmejd, který vám o mě ukazuje bludy. Anebo jste tu intelektuální perlu, že mé vnímání homosexuality je mechanické a „vnější“, vydedukovala vy sama? A důkazem má být to, že se nestarám o vnitřnosti kutilů? Pak je to ovšem nádhera a moc prosím, ještě něco takového.
Je ale také možné, že jste se přehlédla a omylem reagovala na jiný příspěvek než ten můj, protože já jsem nepsala, že nepřipouštím žádné „tápání“ které „poškozuje celou skupinu“. Vzhledem k pozdní noční hodině by to bylo omluvitelné.
Vložil/a Trouble | 2008-03-29 18:03:49
Pervers
Važení,

ano, myslím si přesně to co píšete ve své vlastní otázce. Nikdo kdo nikdy neochutnal rajskou, neví jak chutná, a může předstírat orgasmus jak chce. Pokdu se chcete něčím zabývat, tuhle sme řešili takvou malou naivitu, mám podrobně zpracovaný návrh na stavbu ptačí budky v kedu, stačí pár prkýnek, šroubků... Na vyžádání ráda pošlu, BTW mám rozdělaný návrh na králíkárnu, kdyby někdo měl zájem. Dálě říkám, že všechny ,ale všechny lesby jsou úplně lautr stejný, všechny lesby co znám jsou stejně naivní. A znám jen jedinou výjímku, jednu jedinou. A ta je naivnější než všechny dohromady.
Vložil/a Kateřina | 2008-03-28 23:43:43
něco na tom je
No jo, máš pravdu. Takže tadyhle taky vidíme, že ani kutilové nejsou jednotnou kategorií. Jsou kutilové konzumenti souměrných receptů a kutilové vymýšleči atypických řešení. A kdoví kolik stupňů ještě existuje mezi tím. Ach bože ten svět je tak složitý. Já jsem si dneska předsevzala napsat dvě strany úplně jiného textu a píšu místo toho o kutilech. Baví mě to bohužel vo moc víc.
Vložil/a AG | 2008-03-28 23:32:59
Budka
Aby vzali budku do receptare, musi byt predevsim pekna, soumerna a musi k ni byt jasny a prehledny NAVOD, podle ktereho si ji zvladnou postavit i kutilsti bezdusci - byt by byla postavena pod vlivem mystickeho intuitivniho vhledu tvurce, za stavu jeho vyssiho vedomi. Ten navod tam musi byt dodan (a budka tak bude - nehlede na vlastni dusi vdechlou tvurcem - mechanicky zjednodusena na neosobni navod) aspon zpetne, jinak nema v receptari sanci. Leda by byl dnes receptar jiny, nez za mych mladych let s Premkem Podlahoou...
Vložil/a Kateřina | 2008-03-28 23:14:40
obhajoba kutilů
Trochu to teď zvrhnu víc na kutilství a tedy mimo původní téma, ale nesouhlasím s tím, že kutilství je mechanická činnost vykonávaná podle návodu. Kutil musí v mých očích hodně improvizovat a vystačit často s tím, co dům dal. Musí být vynalézavý, hravý, trochu nevkusný, musí se umět pro věci nadchnout. Aby mu vzali budku do Receptáře, musí do ní dát svou duši.
Vložil/a AG | 2008-03-28 23:06:10
Kutilstvi
Morova rana si ze svech skupin vybrala prave kutily, coz presne odpovida jejimu mechanickemu a "vnejsimu" vnimani homosexuality. Kutilstvi je celkem nekomplikovana zalezitost, kde nejake vnitrni pochody, osobitost, niternost kutilu jdou stranou - protoze kdyz chcete postavit peknou ptaci budku podle navodu, je uplne jedno, jake je vase nitro. Dulezity je NAVOD. Drzeni se PRAVIDEL. Nevyboceni z NORMALNICH postupu. Kdo vyboci, muze byt pravem oznacen za bridila. Vnima-li tak nekdo i lidskou sexualitu a lidskou dusi, tak si osobuje pravo deformovat, osekavat, znasilnovat a "zmechanictovat" neco tak bohatyho
jako je lidsky prozivani.
Vložil/a Kateřina | 2008-03-28 23:02:17
4 krát
Ach bože, vložila jsem svůj komentář hned 4 krát, aby to tu nezapadlo. Ne, stalo se to omylem, nešlo to pořád odeslat. Kdyby to Anka vymazala, ani bych to výjimečně nebrala jako cenzuru.
Kutily jsem schválně zasadila do věty s moderováním pořadu. Kdo by měl moderovat pořady pro kutily? Podle mě je docela jedno, jestli kutil nebo poleno, pro moderování je důležitý, aby to byl člověk sociálně obratný, příjemný, vypadající podle toho, na jaké diváky se cílí. Příkladem budiž sourozenci Gondíkovi, kteří tuty nejsou žádní kutilové, ale protože přesně taková poloblbá lehce stravitelná a jakože dobře vypadající a roztomilá dvojice, tak jsou oblíbení přesně u těch lidí, u kterých mají být oblíbení.
Vložil/a AG | 2008-03-28 22:58:37
Jo Katko.
To je uplna pravda. Ja jsem myslela tim "vnejsim znakem" prave to oznaceni pro okoli - proste to, jak se mi zda, ze homosexualitu vnima Morova rana a Trouble - proste OZNACENI, zarazeni do skupiny, ktery nepripousti zadny pochybnosti, dilemata, tapani, vnitrni zpracovavani vlastni sexuality atd. - ty jsou oznaceny jako "spatny" a "poskozujici celou skupinu". Proste clovek ma mit jasno a smitec.
« předchozí    další »

Vkládání příspěvků dočasně pozastaveno.

 
Část tohoto portálu má inzertní charakter. Zadávání nepravdivých údajů je v rozporu se zákonem.
Provozovatel portálu lesbickykoutek.cz neodpovídá za případné vzniklé škody uživatelů seznamky na tomto serveru.